Direktlänk till inlägg 11 november 2009

SNÖ!!

Av maria - 11 november 2009 00:00

Tungan ute Ja, nu har snön kommit! I alla fall så är det ett vitt täcke ute, men inte så mycket mer. (Som tur är)

Allt blir ljusare och lite piggare blir man. Tråkigt bara att marken inte är frusen, så snart är det ju borta i alla fall!

Fast det är ju kul med spårsnö. Nu är ju älgjakten över så gott som, och som vanligt så var det gubben som fick skjuta vår stora älg. FAst jag såg den först!!Skäms Den kom i full trav PRECIS RAKT emot mig, och kunde sprungit ner mig om den inte kastat ca fem meter från mig! Och då hann jag ju föståss inte med.....

JAg tror aldrig att vi haft så mycket älg inom vårt område som vi haft i år. Så det är ju bra när man jagar älg åtminstone.

Tråkigt som hänt är att jag blivit uppsagd från mitt jobb efter 6 år. Tyvärr så börjar det gå dåligt för oss också, så vi är ngr som är uppsagda. På kontoret finns ju ingen annan än mig att säga upp, och hur vår vd ska hinna göra BÅDE mitt o sitt jobb, även om det blir mindre att göra, är för mig en gåta. MEN, vill han köra huvudet i väggen är det hans sak. Som tur ärså har jag ju 4 månaders uppsägningstid så det kan ju hinna vända så jag kan vara kvar. (Fast vår norska ägare alltid hävdat att jag bara har en månad, ingen rätt till AK osv) TJI fick han.....Glad

Får väll starta ett svart företag annars, och gå ut med folks vovvar eller nåt!Obestämd

Till Lördagen är det ju fältprov i Säffle. Det är bara två nybörjarklass hundar som fått plats (Förutom NB reserverna) Resten är elit o öppenklass, så jag är riktigt glad att jag inte anmälde. Pratade ju med G ngr dagar innan Fiffi började löpa för att få lite träningstid åt mig Lisbeth o Jeanette, och redan då sa han att det var svårt med spanieljakten. Fasanerna hade redan lärt sig att bara springa, så hundarna bara föser dem framför sig.

Det hade ju varit jättekul att vara med o titta o kanske hjälpa till men det GÅR JU INTE, eftersom det krockar med Kongsberg. Men, man kan ju inte få allt som bekant!

Provledare är Annikken Agaard, som var en av våra ledare på spanielkursen i Säffle i april. En jätteduktig och trevlig människa som vann cocker SM i år!

Skulle varit kul att vara med på spanielkursen som är i Säffle på söndagen, men då blir det nog rådjursjakt i stället.

Får väll spara lite att göra till nästa år också! Glad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 30 juni 2013 20:25

Tänk, det blev lite sommar ändå idag, och en riktigt härlig sommarkväll blev det. Vi började dagen med en tidig skogspromenad med hundarna. Zimba var totalt tokig när vi gick förbi gärdena, och jag förstod att nu är inte rådjuren långt borta. Och myc...

Av maria - 19 juni 2013 21:35

Som vanligt känns det som att ett helt sekel har passerat sen sist jag skrev. Det är tydligt, jag jobbar för mycket!! Den största händelsen sen sist är i alla fall att Malin tagit studenten! =)+ att hon o hennes Hampus fått tag på en lägenhet och fly...

Av maria - 4 maj 2013 19:30

Nu har Fiffi o Pluras valp kommit. Ja, det var bara en valp, och även om vi hoppats på fler så är vi glada för lilla Drutten som vi kallar honom. Har en känsla av att han kommer bli väldigt bortskämd. Synd om alla som väntat på valp, men som turligt ...

Av maria - 3 april 2013 21:19

Så var då påsken slut. ledigheten sprang alldeles för snabbt förbi, men jag hann i alla fall läsa TVÅ böcker. Det får man vara nöjd med. Nu märks det verkligen att det börjar bli vår. Inte är det mycket snö kvar, och tidigt på mornarna kvittrar fågla...

Av maria - 17 februari 2013 21:08

på helgen. Har inget emot en att vara ledig en dag till. Imorgon drar vi iväg mot Karlstad, jag och några av jobbkollegorna, då vi ska på ännu en kompetensutvecklingsdag inom projektet KUB. Roligt, men också energikrävande. Jag slipper göra min kvä...

Ovido - Quiz & Flashcards