Direktlänk till inlägg 20 december 2009

TJOHOO

Av maria - 20 december 2009 10:09

Äntligen har snön kommit! Det är så vackert ute, och man blir piggare med en gång. Att det är tio minus får man med på köpet. Med tonårsbarn kan man nu råka ut för små nervsammanbrott eftersom de inte kan klä sig ordentligt och enl egen utsag ALDRIG fryser. Nåja, får de frysa ordentligt några gånger så tar de nog å sig sen   Eller ? Hur var det nu för 10 (Hm 20 år sen)   

 

Ett julbord med jobbet var vi på i fredags på hotellet. Eller jullunch kanske man ska säga. VAr väll ok. Fast frestelsen som enligt mig är en av julens höjdpunkter var vattnig och smaklös. Köttbullarna var KÖPTA!! SKandal!!   MEn jag förlåter dem, för till dessert fanns en typ av kladdkaka med chokladmousse i. Den var fullständigt himmelsk.   

Hade jag veat det från början hade jag nog börjat med den och bara ätit dessert.

Vi får sådana fina julhälsningar, och jag som skulle göra en jättefin julhälsning i år har inte ens börjat ännu!!    Måste försöka göra det idag. Tyvärr så har vi lite problem med att få in bilder på hemsidan också, eftersom vårt internet för tillfället körs utan tillägg uppenbarligen! Hur nu det kan komma sig bara så där??? Får försöka fixa till det också. TACK i alla fall för alla fina hälsningar.

 

Fiffi är som sagt MYCKET gravid och tar livet med ro. Så länge hon får mat vila och kissa lite oftare är hon nöjd. Det trycker på blåsan lite mer nu än vanligt. Ja, det minns man ju hur det var.... Husse tycker lite synd om henne ibland verkar det som. Han tyckte aldrig synd om mig.....

Fiffi är fö lite småsur på mig just nu eftersom jag råkade klippa henne i pulpan. Det är INTE lätt att klippa svarta tjocka klor. Tacka vet jag vita klor. Hur lätt som helst.

 

Nu är det hög tid att återgå till julstöket och annat stök!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 30 juni 2013 20:25

Tänk, det blev lite sommar ändå idag, och en riktigt härlig sommarkväll blev det. Vi började dagen med en tidig skogspromenad med hundarna. Zimba var totalt tokig när vi gick förbi gärdena, och jag förstod att nu är inte rådjuren långt borta. Och myc...

Av maria - 19 juni 2013 21:35

Som vanligt känns det som att ett helt sekel har passerat sen sist jag skrev. Det är tydligt, jag jobbar för mycket!! Den största händelsen sen sist är i alla fall att Malin tagit studenten! =)+ att hon o hennes Hampus fått tag på en lägenhet och fly...

Av maria - 4 maj 2013 19:30

Nu har Fiffi o Pluras valp kommit. Ja, det var bara en valp, och även om vi hoppats på fler så är vi glada för lilla Drutten som vi kallar honom. Har en känsla av att han kommer bli väldigt bortskämd. Synd om alla som väntat på valp, men som turligt ...

Av maria - 3 april 2013 21:19

Så var då påsken slut. ledigheten sprang alldeles för snabbt förbi, men jag hann i alla fall läsa TVÅ böcker. Det får man vara nöjd med. Nu märks det verkligen att det börjar bli vår. Inte är det mycket snö kvar, och tidigt på mornarna kvittrar fågla...

Av maria - 17 februari 2013 21:08

på helgen. Har inget emot en att vara ledig en dag till. Imorgon drar vi iväg mot Karlstad, jag och några av jobbkollegorna, då vi ska på ännu en kompetensutvecklingsdag inom projektet KUB. Roligt, men också energikrävande. Jag slipper göra min kvä...

Ovido - Quiz & Flashcards