Alla inlägg den 12 april 2010

Av maria - 12 april 2010 08:57

är äntligen här! Det var verkligen på tiden. Den 3:e mars blev jag arbetslös och jag kan INTE FÖRSTÅ hur jag had etid att jobba förut. Jag har hur mycket som helst att göra!   Förstår faktiskt inte hur jag hade tid att jobba?    Hur som helst så har jag som tur är fått ett nytt jobb. Det var över 200 som sökte till ca 20 platser, så jag är  väääldigt glad och tacksam att jag fick jobb faktiskt. Det nya jobbet är på försäkringskassans kundtjänstcenter, som ger information till företag o arbetsgivare. Jag börjar redan på torsdag och det blir såklart spännande att göra något nytt efter alla dessa år. Och vad hände med min lista då??

Städa garderober, röja lådor o skåp, tvätta ALLT, sortera papper, läsa en bok om dagen, långpromis med hundar varje dag mm, mm.   Hm, ja promenader har jag i alla fall gått, det andra har det väll inte gått så bra med...

Men så hr jag ju några valpar kvar hemma, så jag får väll skylla på dem. Kanske kanske att jag försöker få tag på en fodervärd till Kiwi. Jag vill ju helst ha kvar henne hos mig, men det blir nog svårt till att hinna med.... Har ingen lust att skapa små monster i ställer för följsamma spaniels...

 

Nåja, några skogsturer har det ju blivit nu när snön är borta i alla fall. Och så roligt det är att se valparna i nya miljöer. Det syns att det tycker allt nytt är så spännande, och i skogen finns ju hur mycket som helst att lukta på och undersöka.

Några timmar varje dag tillbringar de i hundgården, och sen sover de så sött när de kommer in.

Hej svejs. Nu ska jag försöka göra något NYTTIGT. Kanske jag borde försökahinna med något från min lilla lista?...

Ovido - Quiz & Flashcards