Alla inlägg den 26 juni 2011

Av maria - 26 juni 2011 21:29

Nu har det i alla fall varit lite sommar väder. Det är ju inte en dag för tidigt.

Midsommaren är över och hela långa somamren är kvar. Avskyr folk som säger, ja nu vänder det igen, nu går det bara åt ett håll!   Stick o brinn säger jag. Sommaren har bara börjat!!!!


Helgen har tillbringats mestadels i stugan i Gäddvik. Känns liiite knäppt att ha stuga 200 m från där vi ska bo, men jag kommer gärna ta mig lite semester där nere på helgerna. Lugn o ro.. Och säkert finns det fler som kan utnyttja den.   

Har tränat lite vattnapportering med Kiwi o Zimba. Det gick jättebra, trots att vi inte gjort det förut, och knappt tränat apportering alls. Hade faktiskt lina på dem. Zimba är ju mer intresserad av att simma uuut än att simma tillbaka och jag hade ingen lust att ha en springer halvvägs ut i vänern.....  Och inte vill jag att de ska va dåliga vanor, så vi tog det säkra för det osäkra idag.


Vi passade på att träna lite annan apportering också. Även det i lina, liter inte riktigt på mina små telingar då vi varit sjukt dålig apå att träna, och det är mycket smått i skogen nu.



Zimba lite avundsjuk, vill också apportera


 

    

Så här trött blir man efter en helg på landet i värmen. Skönt med lite svalka tycker Kiwi  

 Imorgon är det jobb igen, och en hel månad kvar till semestern. Suck!


Ovido - Quiz & Flashcards