Alla inlägg den 20 januari 2013

Av maria - 20 januari 2013 20:12

jag skrev har det hunnit vara jul



Ocj jag måste säga att jag var faktiskt riktigt nöjd med granen i år. Tyckte den var jättefin, och hann inte ens bli riktigt trött på alla julgrejer som jag brukar bli nästan innan nyår!

 

Det var ju till och med en vit jul i år! Snö har vi haft!




   

 

Vår lilla bod är så fin  snön tycker jag!


Runt jul hade vi också ett "isträd" nere vid sjön. En häftig syn. ALLT runt omkring var täckt av ett tjockt lager is!

     

Hade inte velat ramla i sjön där kan jag säga, för upp hade jag aldrig kommit utan isdubbar  o spikskor!

Några dagar efter såg det ut så här istället!

 

Perfekt promenad väder var det i alla fall!


Hm...



 


Sådärja!

 


     

Mässviks allé

 


Oops, väldans vad långt det blev hem till andra sidan sjön helt plötsligt!



 


Och nu har det ju kommit lite snö igen!!

Vovvarna fick rasa av sig med pipisar ute!




     

Zimba fick nöja sig med långlina idag, då jag är lite rädd för att han ska springa ner till isen som ligger i viken men inte på utsidan.

Igår var springer Mellans årsmöte. Det var jätte trevligt och vi som var där fick en rundvandring på den nya jourkliniken i Kumla som var riktigt fin. Helt nybyggd!

Fenix blev mellans utställningsspringer 2012 och Kiwi blev Mellans allroundspringer 2012. Jättekul!

Nästa helg är det utställning i Kumla som jag sett framemot. Nu vet jag att det är i ett ouppbärmt ridhus. Känns inte riktigt lika kul längre...... Hm.

Ovido - Quiz & Flashcards