Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av maria - 8 oktober 2009 20:51

Snart har hela veckan gått, och det har verkligen varit tråkig höst. Mörkt, kallt, blåsigt o dystert. Att jag jobbar mer nu, och jobbar till 4!!! varje dag gör inte saken bättre. Men det är väll bara att stå ut. 

Till helgen ska både jag o Lisbeth till Knutby på springerklubbens jaktprov. Man kan ju verkligen undra vad vi gett oss i på ?? Obestämd  Hur som helst så ska det bli väldigt roligt att se andra hundar på provet, och man måste ju börja någonstanns. Alltid lär man sig något. Jag har inga större förhoppningar om att vi ska gå till pris. Vi har tränat på fasanmarker, och OJ vilken fart det blir på fröken Fiffi när hon får fågel i nosen. Frågan är ju om stadgan håller om hon får upp något. Med min otur så hittar hon väll en hel flock!! Det ska hur som helst bli väldigt spännande.


Vi har också efter många om och men bestämt hane till Fiffi. (DET HAR INTE VARIT LÄTT!!!) Det blir en hane som vi tror kompletterar Fiffi på ett bra sätt, både exteriört och mentalt. Det är ingen hane som man tränar jakt med, men det är full fart på honom utomhus och han älskar att bära på saker, och har ett mycket trevligt temperament. Jag tror att man kommer långt med hundar som är friska, har lite fart i sig, bra temperament, och inte minst viljan att samarbeta.


Jag måste göra om framsidan till hemsidan. Rynkar på näsan  Har upptäckt att texten och bilderna ramlar runt lite, beroende på vilken storlek man har på skärmen. Väldigt irriterande!  Nu för tiden får ju alla större och större skärmar också. Vore ju ingen konst om alla hade 15" som förr tiden. Men det finns väll knappt en människa som har det längre.


På lördag när det är jaktprov fyller jag förresten år. För två år sen på älgjakten fyllde jag också år (trot den som vill Glad Jag fyllde 25 då också!!!) Och bytte pass med Kent och han sköt "min" älgtjur. Skrikandes

Så jag hoppas verkligen att inget händer med mitt startnr på lördag. Jag har nr två. PLease nr 1. Kom till Knutby, ställ inte in. Jag vill under inga omständigheter vara första startande!!!

//

Ovido - Quiz & Flashcards