Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av maria - 11 oktober 2009 21:56

Då var debuten på jaktprov avslutad. Vi gick inte till pris Fiffi o jag, men jag är ändå nöjd med vår insats. Tyvärrr så var det väldigt dåligt med fågel för oss som var bland de första ekipagen ut. Jag och Fiffi fick också mark i bla en hästhage. Fiffi var mycket skeptisk mot hästarna, som nästan följde efter oss en bit. Hon är inte van vid hästar, så  jag är faktiskt glad att hon inte skällde ståndskall på dem. =) Hon hade ju alla möjligheter i världen att göra det. Jag o ngr till fick i alla fall möjligheten av domaren att släppa våra hundar lite senare för att få en chans till att stöta fågel. Det tyckte jag var schysst av domaren, och det var roligt för det betydde att domaren tyckte att Fiffis sök och uppförande i alla fall var godkänt. Annars hade han brutit redan vid första släppet. Tyvärr så var det inte alls någon fart på Fiffi vid sista släppet, och vi fick inte upp någon fågel. Men som sagt, jag är jättenöjd med vår insats, och att våga vara med på jaktprov överhuvudtaget. För på jaktprov finns det jättemånga erfarna människor, och många är jätte generösa med att dela med sig av råd.Glad  Tyvärr så tror jag inte vi kan följa alla jag o Fiffi, för då blir det nog spaghetti o körrfärsås av det hela. Förvånad

Några bekanta ansikten träffade vi och det var jätteroligt. Eftersom jag inte lyckades få upp kameran på hela dagen, så är jag så glad att jag fått kort på mailen. Tack! Jag ska föröka lägga ut ngr, men det blir inte förrän EFTER älgjakten! Det är ju klart att man måste ha bild bevis på sitt första jaktprov. Och så fick jag ansikten på en del personer som jag "känner" (utom till utseendet) och det var också jätteroligt. Även om man inte får tillfälle att prata så mycket så är det alltid roligt att säga hej.

Men jag tror nog en del tyckte vi var lite tokiga jag o Lisbeth som körde 40 mil för ett jaktprov! Halv fyra åkte vi, och halv åtta på kvällen ungefär var vi hemma. Vi kunde tyvärr inte stanna till slutet, för då hade vi nog inte varit hemma förrän 12 på natten.

Imorgon är det i alla fall älgjakt. Ryggsäcken är packad, kläder är framtagna, spårlinan är med, bössan är inskjuten, nya hörselsnäckor o batterier till radion. Bara älgen fattas! Tungan ute

Skitjakt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards