Alla inlägg den 17 april 2009

Av maria - 17 april 2009 22:01

Har hela vintern varit helt säker på att vi hade blod i frysen! Så var det inte upptäckte jag på skärtorsdagen när jag skulle ha det. Det var bara att beställa på Ica. Tänkte hämta det idag, men fick reda på att man numera  var tvungen att ha tillstånd. Och att de i sin tur var tvungna att ha tillstånd, och att man var tvungen att uppge vad man skulle ha blodet till, och VAR man skulle ha det! Särskilda regler för att köpa blod har ju funnits ett tag, det är bara det att ingen som jag vet tidigare har tillämpat det. Så jag fick inget blod på Ica!

Funderade ett svagt ögonblick på att skaffa fram blod själv på annat sätt. Men övergav idén när jag framför mig fick synen av våra trevliga hundar förvandlade till dreglande människoätande moster.  !

Så det fick bli Coop istället. Och tänk där hade de konstigt nog blod i frysen! Från precis samma ställe som Ica brukar få sitt ifrån. Konstigt, uppenbarligen så har inte Coop förstått reglerna än. I alla fall inte så de är på tillämpningsstadiet som Ica. Bäst att beställa mer innan de hamnat där de också.

Morgondagen är ialla fall räddad. Och med lite tur så lyckas vi få hjulaxeln monterad under baracken, så vi är ett steg närmare mot att flytta den till slutdestination.

Nu väntar TVÅ timmar av påtvingad vakenhet. Äldsta dottern ska vara hemma klockan 12, så det är väll bara att håla sig vaken. Suck!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards