Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av maria - 24 oktober 2010 22:07

 Helgen gick alldeles för fort som vanligt. Igår åkte vi med Fiffi o Kiwi på inofficiell utställning på Lillerud. Det var mest för att Kiwi behöver tränas både i och utanför ringen. Hon skötte sig utmärkt, även om hon förståss var tvungen att skälla tillbaka på en svart boxer (eller vad det nu var), resa ragg som ett piggsvin åt alla ca 20 hästarna i hagen som vi var tvungna att gå förbi, och karskt skälla på en petit basset som hon nog ville både bassa över   och leka med. I ringen ville hon absolut som vanligt inte stå still, så jag fick muta henne med godis hela tiden. Herregud så ont det gjorde varje gång hon bet mig i tummen.   Vi får nog hitta ett effektivare mut medel är jag rädd för. Kul att springa tyckte hon i alla fall att det var, och fick bla omdömet "en tjej med krut i"  Roligt tycker vi som vill behålla springers med fart i! HP fick vi men åkte ut ganska så snabbt i valp bisset.

Fiffi är ju också en dam som inte är så samarbetsvillig när det gäller att stå still, men föll domaren i smaken och vi blev förståss jätteglada när hon vann gruppen, och ÄNDÅ gladare när hon slutade det hela med att bli BIS!   

Tror hon sprang till sig bisset, för herregud så hon sprang. Matte hade full sjå att hinna med, och det var första och sista gången jag glömmer att ta av mig DUNJACKAN i ringen. Det var kallt i ridhuset, men jag kan lova att jag blev varm. Om tjejerna behöver träna på att stå still, så behöver nog matte träning åt motsatt håll.   

Fiffi blev i alla fall mycket lycklig över sitt pris och gjorde sitt bästa för att sätta det i sig så fort som möjligt. Matte blev gladare över foder tunnan!

 

  

Idag har vi varit i skogen, och det var skönt med en promenad. Jag o Fiffi gjorde vårt bästa för att stöta fram något rådjur till husse, men det ville sig inte. Bättre lycka nästa gång hoppas vi!

Fö så har helgen som vanligt varit alldeles för kort.

 Jag vill ha SEMESTER!!   

Ovido - Quiz & Flashcards