Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Helgen

Av maria - 21 april 2009 21:16

gick alldeles för fort som vanligt! Viltspåren gick bra. Det blev lite mjukstart så här i början, så de låg bara några timmar. Och inte var de några 600 meter heller tror jag. Måste nog införskaffa en stegräknare som mäter distans. Det var hur som helst riktigt roligt att se Norpan. Hon pinade på  bra i spåret med nosen i backen. Förhoppningsvis så är vi klara för ett anlagsprov i början av sommaren.

Hjulaxeln hamnade till slut där den skulle vara. Det tog väll typ HELA dagen. Själv var jag inte till så mycket hjälp, utan tittade bara på. Det var Kent o pappa som fick slita med det....

Själv slet jag med dessa hundar fram och tillbaka. Hade planerat att de skulle få lite träning i att sitta själva i sina burar i bilen TYSTA. De var allt annat än tysta kan jag säga. Till slut bar jag in burarna till min käre mor. Ja, jag stoppade in hundarna i burarna också, för så lätt skulle de minsann inte komma undan. Hm, lite tystare blev de väll kanske. Två hundar bortskänkes blev det till slut. Mamma ville inte ha någon av dem....konstigt!

Jaktkurs var det på söndag, och Fiffi skötte sig bra tycker jag. Nu gäller det bara att träna tills nästa gång. Jag ser fram emot spanielkursen till helgen. Det ska verkligen bli roligt! Kan ju bara hoppas att vi inte skämmer ut oss.

=(

Fiffi har föresten fått penecellin mot en liten böld som hon har under ögat. Det har gått hål på den flera gånger. Det är ngn blodblandad geggamoja i den. Den fylls på hela tiden, men förhoppningsvis så hjälper det med penecellin.

I morgon ska vi till Lisbeth, Fontleroy och hämta en sak som jag ABSOLUT måste ha precis nu =). Och eftersom vi ändå är där så kan vi ju lika gärna passa på att kika lite på valparna, som snart ska till sina nya ägare. En del saker måste ju prioriteras liksom, och att hämta papper kan ibland vara VÄLDIGT viktigt! :O)

 
 
Mr Q

Mr Q

23 april 2009 09:38

Hej Maria..
Ja numera är det inte så lätt att köpa blod tillstånd har behöfts ett par år,kul att spåret gick bra klart att ni fixar anlaget nu i sommar,Lycka till på kursen i helgen...
Kram Eva

http://www.guldtassen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 30 juni 2013 20:25

Tänk, det blev lite sommar ändå idag, och en riktigt härlig sommarkväll blev det. Vi började dagen med en tidig skogspromenad med hundarna. Zimba var totalt tokig när vi gick förbi gärdena, och jag förstod att nu är inte rådjuren långt borta. Och myc...

Av maria - 19 juni 2013 21:35

Som vanligt känns det som att ett helt sekel har passerat sen sist jag skrev. Det är tydligt, jag jobbar för mycket!! Den största händelsen sen sist är i alla fall att Malin tagit studenten! =)+ att hon o hennes Hampus fått tag på en lägenhet och fly...

Av maria - 4 maj 2013 19:30

Nu har Fiffi o Pluras valp kommit. Ja, det var bara en valp, och även om vi hoppats på fler så är vi glada för lilla Drutten som vi kallar honom. Har en känsla av att han kommer bli väldigt bortskämd. Synd om alla som väntat på valp, men som turligt ...

Av maria - 3 april 2013 21:19

Så var då påsken slut. ledigheten sprang alldeles för snabbt förbi, men jag hann i alla fall läsa TVÅ böcker. Det får man vara nöjd med. Nu märks det verkligen att det börjar bli vår. Inte är det mycket snö kvar, och tidigt på mornarna kvittrar fågla...

Av maria - 17 februari 2013 21:08

på helgen. Har inget emot en att vara ledig en dag till. Imorgon drar vi iväg mot Karlstad, jag och några av jobbkollegorna, då vi ska på ännu en kompetensutvecklingsdag inom projektet KUB. Roligt, men också energikrävande. Jag slipper göra min kvä...

Ovido - Quiz & Flashcards