Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

090528

Av maria - 28 maj 2009 16:11

Det är verkligen helt fantastiskt!

 Detta måste vara den mest aktiva bloggen i hela cyberspace!

Kunde kanske ha varit i alla fall....

Om det inte fanns så mycket som måste göras just nu. Mend et är väll så för alla, eller?

Vi har i alla fall fått ner vår barack till slutdestination. Det gick inte helt snabbt, men inga större missöden inträffade. Kanske det kommer några bilder så småningom.

Hundträningen rullar på, även om vi för tillfället inte har världens mest följsamma springer. Hon löper...

och hör precis det hon vill höra, (har förmodligen fått knäck i örenen) och har ingen större fart eller energi. Utom när det gäller saker som HON vill göra då förståss, helst sådant som hon inte blivit ombedd att göra.

Till helgen är det bassetklubbens utställning på skutberget. Eftersom jag numera är utställningsansvarig i mellans avdelning så finns det ju en hel del att pyssla med före söndagen alltså. Tur att det finns snällt, erfaret utställningsfolk som man kan rådfråga.

Det ska i alla fall bli väldigt kul att ställa Norpan i officiellt. Det blir första gången!


I trädgården växer ogräset. Förstår inte hur allt grås har hamnat i rabatten! JAG har då inte planterat det där. Jag rensade häromdagen, och konstigt nog så var det inte BARA ogräs som jag trodde, för det fanns faktiskt lite grönt kvar när jag var klar.


En tråkig sak har inträffat, och det är att Jeanettes katt Kitty har försvunnit! Första gången hon var ute!!!

Vi har satt upp lappar och annonserat, men inte fått napp. Nu har vi satt upp lappar med kort på så vi får väll se om någon hör av sig. Det finns inte så många vita och grå katter här , så hon syns ju ganska väl. Det är nu över en vecka sen hon försvann. Kan ju vara så att någon tagit henne. Jag tror tyvärr inte hon klarar sig själv hur länge som helst.

Snart går också protesttiden ut för vårt kennel namn. Vi håller tummarna....

 
 
Kerstin Rattfeldt

Kerstin Rattfeldt

28 maj 2009 22:22

Va kul att få träffa Norpan till helgen:))
Skall bo i husvagn på skutberget! Lycka till!!

Kram/Kerstin

http://www.kerstinshundar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 30 juni 2013 20:25

Tänk, det blev lite sommar ändå idag, och en riktigt härlig sommarkväll blev det. Vi började dagen med en tidig skogspromenad med hundarna. Zimba var totalt tokig när vi gick förbi gärdena, och jag förstod att nu är inte rådjuren långt borta. Och myc...

Av maria - 19 juni 2013 21:35

Som vanligt känns det som att ett helt sekel har passerat sen sist jag skrev. Det är tydligt, jag jobbar för mycket!! Den största händelsen sen sist är i alla fall att Malin tagit studenten! =)+ att hon o hennes Hampus fått tag på en lägenhet och fly...

Av maria - 4 maj 2013 19:30

Nu har Fiffi o Pluras valp kommit. Ja, det var bara en valp, och även om vi hoppats på fler så är vi glada för lilla Drutten som vi kallar honom. Har en känsla av att han kommer bli väldigt bortskämd. Synd om alla som väntat på valp, men som turligt ...

Av maria - 3 april 2013 21:19

Så var då påsken slut. ledigheten sprang alldeles för snabbt förbi, men jag hann i alla fall läsa TVÅ böcker. Det får man vara nöjd med. Nu märks det verkligen att det börjar bli vår. Inte är det mycket snö kvar, och tidigt på mornarna kvittrar fågla...

Av maria - 17 februari 2013 21:08

på helgen. Har inget emot en att vara ledig en dag till. Imorgon drar vi iväg mot Karlstad, jag och några av jobbkollegorna, då vi ska på ännu en kompetensutvecklingsdag inom projektet KUB. Roligt, men också energikrävande. Jag slipper göra min kvä...

Ovido - Quiz & Flashcards