Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Telia

Av maria - 16 september 2009 00:00

jag avskyr Telia!

Inte nog med att de är dyrast, (tror jag) de har den absolut sämsta service jag varit med om någonsin. På jobbet krånglar internet "ibland". Anslutningen hoppar liksom ur flera ggr i timmen. Om man då öppnar eller sparar i ett annat tprogram samtidigt så hänger sin i princip allt. Rynkar på näsan  Och vem vill ringa till telia? Inte jag. Först tar det evigheter innan man kommit igenom första svarsmenyn där man ska välja ämne, sen får man vänta i evigheter för att man har typ 40 personer före sig i kön. När man förhoppningsvis väl kommer fram så kan man ge sig katten på att man på något vis valt FEL, och så blir man kopplad till någon annan och så börjar allt om igen. Och skulle man nu ha sån tur (eller otur) att man får prata med någon så kommer de med värdelösa tips och råd eller vet inte och kopplar en vidare till någon annan inkompetent människa. Skrikandes Och jag lovar, servicen är inte bättre om man är företagskund. Jag har börjat fundera över om det är en medveten strategi? Säkert så sparar de en massa pengar på att en massa människor helt enkelt inte ORKAR ringa till dem!!!!

Det är därför vi INTE har telia på vare sig  hemtelfon eller internet hemma. Ha, det finns företag som är både billigare och bättre och som har BRA SERVICE, SOM VILL HJÄLPA SINA KUNDER; SOM DET GÅR ATT FÅ TAG PÅ UTAN ATT MAN MÅSTE TA LEDIGT FRÅN JOBBET!!! 

TYVÄRR så har jag Telia abonnemang på mobilen. De var de enda vad jag visste som hade täckning ute vid stugan när jag skaffade den. Jag tror att Halebop går på samma ställen som Telia nu. I så fall ska jag byta till Halebop! Tungan ute

//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 30 juni 2013 20:25

Tänk, det blev lite sommar ändå idag, och en riktigt härlig sommarkväll blev det. Vi började dagen med en tidig skogspromenad med hundarna. Zimba var totalt tokig när vi gick förbi gärdena, och jag förstod att nu är inte rådjuren långt borta. Och myc...

Av maria - 19 juni 2013 21:35

Som vanligt känns det som att ett helt sekel har passerat sen sist jag skrev. Det är tydligt, jag jobbar för mycket!! Den största händelsen sen sist är i alla fall att Malin tagit studenten! =)+ att hon o hennes Hampus fått tag på en lägenhet och fly...

Av maria - 4 maj 2013 19:30

Nu har Fiffi o Pluras valp kommit. Ja, det var bara en valp, och även om vi hoppats på fler så är vi glada för lilla Drutten som vi kallar honom. Har en känsla av att han kommer bli väldigt bortskämd. Synd om alla som väntat på valp, men som turligt ...

Av maria - 3 april 2013 21:19

Så var då påsken slut. ledigheten sprang alldeles för snabbt förbi, men jag hann i alla fall läsa TVÅ böcker. Det får man vara nöjd med. Nu märks det verkligen att det börjar bli vår. Inte är det mycket snö kvar, och tidigt på mornarna kvittrar fågla...

Av maria - 17 februari 2013 21:08

på helgen. Har inget emot en att vara ledig en dag till. Imorgon drar vi iväg mot Karlstad, jag och några av jobbkollegorna, då vi ska på ännu en kompetensutvecklingsdag inom projektet KUB. Roligt, men också energikrävande. Jag slipper göra min kvä...

Ovido - Quiz & Flashcards