Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

NKK Hamar/Norpans helg

Av maria - 4 oktober 2009 22:45

Jaha, kl 5 i lördags morse bar det iväg mot Hamar. Det var jag o Lisbeth, med Fiffi, Norpan, Solo o Jonas som åkte.  Vi var lite oroade över att det skulle bli skitväder som de lovat på vädret, men det var inte alls så farligt som vi befarade. Lite snöblandat mötte vi på vägen upp, men absolut inga mängder. Vi kom i alla fall fram i god tid. Kan väll konstatera att vikingaskeppet i Hamar var som de flesta inomhusutställningar FULLT! Det var minst sagt trångt, och verkligen inte lätt att ta sig fram, men vi fick upp vårt pick o pack till slut så vi såg springer ringen. Det var lite stressigt, eftersom jag också var tvungen att hålla koll på basset ringen. Många turer mellan ringarna blev det!Glad 

Men vilken dag vi fick! Själv var jag redan nöjd med dagen när Norpan fick CK i unghundsklassen, och blev väll lite snopen när vi vann klassen eftersom dem andra hunden fick en tvåa. Och jag blev inte mindre snopen när det visasde sig att bara en tik till fått ck, och vi bara var 2 hundar i bästa tik. Av någon anledning så fick jag för mig att den andra tiken var veteran, men inte champion, och blev jÄTTE snopen när Norpan som blev 2:a i BT klassen fick certet! Skrattande Det var verkligen roligt, och inte alls vad jag hade väntat mig! Att jag o Norpan skulle åka hem med ett storcert! Ett reserv cacib fick vi också med oss hem. Det ÄR mycket roligare att åka på utställning i norge!! I Sverige vet man ofta på förhand hur det förmodligen slutar, och det är ju inte alls lika spännande! I springerringen gick det lika bra för lIsbeth m Jonas, som vann öppenklass hanar och blev 5:a bästa hane och fick med sig storcertet även han! Fiffi placerade sig som 3:a med CK i öppenklassen. Hon sprang så jag hann knappt med, men stå stilla hade den lilla damen ingen större lust att göra särskilt länge! Mycket trevligt "fölk" träffade vi. Både från Sverige o Norge! Hemvägen gick lätt med så många fina rosetter med. Vi var hemma mellan 8 halv nio, så det var skönt att få lite sovmorgon på söndag och vakna utan väckarklocka för en gångs skull!


En skogstur med Norpan fick det ju bli på söndagen förståss. Och lilla norpan skorpan fick upp rådjur för första gången i år , (ja, faktiskt 3:e gången hon drev i sitt liv, och andra på rådjur överhuvudtaget) och drev ordentligt! Inte mer än runt tio minuter, men vad gör väll det så här i början när det är injagning som gäller.

Det här har verkligen varit Norpans helg, och husse (som fått ryggskott Obestämd) är förståss stolt som en tupp!Tungan ute 

Vi får väl se om det kan bli några bilder på hemsidan. Det blir inga bra kort från stora utställningshallar. Våran dator håller också på att lägga av, och tjatar om att hårddisken är full, fast det nästan inte finns något kvar då vi plockat bort allt som går att ta bort. Knäppa dator!

Så vi får välls e hur det går.


// Skrattande


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 30 juni 2013 20:25

Tänk, det blev lite sommar ändå idag, och en riktigt härlig sommarkväll blev det. Vi började dagen med en tidig skogspromenad med hundarna. Zimba var totalt tokig när vi gick förbi gärdena, och jag förstod att nu är inte rådjuren långt borta. Och myc...

Av maria - 19 juni 2013 21:35

Som vanligt känns det som att ett helt sekel har passerat sen sist jag skrev. Det är tydligt, jag jobbar för mycket!! Den största händelsen sen sist är i alla fall att Malin tagit studenten! =)+ att hon o hennes Hampus fått tag på en lägenhet och fly...

Av maria - 4 maj 2013 19:30

Nu har Fiffi o Pluras valp kommit. Ja, det var bara en valp, och även om vi hoppats på fler så är vi glada för lilla Drutten som vi kallar honom. Har en känsla av att han kommer bli väldigt bortskämd. Synd om alla som väntat på valp, men som turligt ...

Av maria - 3 april 2013 21:19

Så var då påsken slut. ledigheten sprang alldeles för snabbt förbi, men jag hann i alla fall läsa TVÅ böcker. Det får man vara nöjd med. Nu märks det verkligen att det börjar bli vår. Inte är det mycket snö kvar, och tidigt på mornarna kvittrar fågla...

Av maria - 17 februari 2013 21:08

på helgen. Har inget emot en att vara ledig en dag till. Imorgon drar vi iväg mot Karlstad, jag och några av jobbkollegorna, då vi ska på ännu en kompetensutvecklingsdag inom projektet KUB. Roligt, men också energikrävande. Jag slipper göra min kvä...

Ovido - Quiz & Flashcards