Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Norpan

Av maria - 25 oktober 2009 19:39

Efter en hektisk vecka fylld med arbetete och "icke hundaktiviteter" tillbringade vi helgen i stugan. Så lungt och skönt. Man sover väldigt gott med vinden som viner som stormvindar runt knutarna när vinden ligger på från sjön. Vågorna 20 meter bort är inte heller dumt att somna till. Vi var förståss ute med Norpan i skogen. På lördag blev det ett litet drev. På söndagen lyckades vi fösa en hel älgfamilj framför oss tror jag,om man nu skulle gå efter spåren och all färsk spillning vi hittade! Så några rådjur gick vi inte på. Norpan var ganska nöjd ändå, eftersom hon fick spåra husses rådjur som han skjöt tidigt på söndag morgon.


Någon träning med Fiffi lär det inte bli tal om på ett tag, eftersom hon idag BÖRJAT LÖPA!! Ngr veckor för tidigt enl mig, men vad bryr hon sig om det. Nu slipper jag i alla fall ha ågren för att jag inte anmälde till fältprovet eller spanielkursen som är i Saffle i november. Hade på känn att hon förmodligen skulle löpa då. Nu har hon väll löpt klart när det är i och för sig, men då är hon å andra sidan förhoppningsvis parad med Zimon. Tungan ute 

Kongsberg hade jag tänkt anmäla till, men det är ju inte heller att tänka på. Kanske att jag anmäler Norpan bara?


Synd är att vi inte kan vara med på springer trestads träningsgrundprov i början av november.Tyvärr så fick inte trestad anordna ett grundprov nu i höst.... Ett inofficiellt inofficiellt (tränings) grundprov, det gick tydligen bra. ObestämdJag trodde alla grundprov än så länge var inofficiella, men  kanske är det något jag inte fattat????? Kanske det finns OFFICIELLA INOFFICIELLA grundprov!!!Flört


Tänkte lägga in några bilder i galler iaktuellt, men datorn är knäpp as usuall.

Ska försöka imorgon i stället!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 30 juni 2013 20:25

Tänk, det blev lite sommar ändå idag, och en riktigt härlig sommarkväll blev det. Vi började dagen med en tidig skogspromenad med hundarna. Zimba var totalt tokig när vi gick förbi gärdena, och jag förstod att nu är inte rådjuren långt borta. Och myc...

Av maria - 19 juni 2013 21:35

Som vanligt känns det som att ett helt sekel har passerat sen sist jag skrev. Det är tydligt, jag jobbar för mycket!! Den största händelsen sen sist är i alla fall att Malin tagit studenten! =)+ att hon o hennes Hampus fått tag på en lägenhet och fly...

Av maria - 4 maj 2013 19:30

Nu har Fiffi o Pluras valp kommit. Ja, det var bara en valp, och även om vi hoppats på fler så är vi glada för lilla Drutten som vi kallar honom. Har en känsla av att han kommer bli väldigt bortskämd. Synd om alla som väntat på valp, men som turligt ...

Av maria - 3 april 2013 21:19

Så var då påsken slut. ledigheten sprang alldeles för snabbt förbi, men jag hann i alla fall läsa TVÅ böcker. Det får man vara nöjd med. Nu märks det verkligen att det börjar bli vår. Inte är det mycket snö kvar, och tidigt på mornarna kvittrar fågla...

Av maria - 17 februari 2013 21:08

på helgen. Har inget emot en att vara ledig en dag till. Imorgon drar vi iväg mot Karlstad, jag och några av jobbkollegorna, då vi ska på ännu en kompetensutvecklingsdag inom projektet KUB. Roligt, men också energikrävande. Jag slipper göra min kvä...

Ovido - Quiz & Flashcards