Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av maria - 31 augusti 2009 21:07

Slutet av augusti kan ju betyda sol och högsommarvärme. Så var ju inte fallet i år, helgen var kall, grå, blåsig och regnig. Lördagsnöjet dnna helg blev auktion i Åmål. Jag klarade mig utan att drabbas av den kollektiva måste ha hysterin, som verkar vara så smittsam på auktioner. Kent däremot gjorde några fynd, som en tavla med ett gammalt jakttryck, 12 vackra skålar med fruktmotiv, och diverse tomtar! Jo, det är ju snart jul i och för sig.  =/


Skålar

Söndagen åkte jag o Lisbeth ner till SSRK s utställning i Uddevalla, Gustavsberg. Det var en mycket BLÖT gräsplan som mötte oss, med pölar både här och där, och regnet hälsade också på lite då och då. Det var en väldigt trevlig dag, och även om vädret kunde varit bättre så är det alltid kul att träffa andra springermänniskor. Mikael (Fiffi uppfödare) var som tur var snäll och fixade till svansen på Fiffi. Grattis! till Christina o Mikael som blev BIM med tiken Goldmoore´s So Special. Roligt var också att vi äntligen var på samma plats som Annelie o Esther (Fiffis kullsyster) Två mycket vackra och trevliga syskon måste jag säga!I öppenklassen var hela 20 tikar anmälda, men ngr uteblev. Jag och Fiffi placerade oss som nr 6 (Hm ja, eller hur man nu ska se det, eftersom det bara är 5 hundar som blir placerade på riktigt) med CK. Ett resultat som vi är väldigt, väldigt nöjda och glada över.


  Kent roade sig på sitt håll med bla svampplockning. Tydligen svämmar skogen äver av kantareller.


Av rönnbär är det också överflöd. Undrar vad det blir för vinter då?

Hur som helst så är de färg-glada och goda till gele.

(Och jag har ingen aninga om varför bilden på rönnbären hamnade längst upp i inlägget. Jag har heller ingen aning om hur jag får det därifrån??)


//

Ovido - Quiz & Flashcards