Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Jag ska flytta

Av maria - 27 augusti 2009 22:08

ur mitt kontor på jobbet in i en kontorsbarack. (Ja, vad trodde ni?)

Så imorgon kanske det blir till att bära ut allt (eller det som är kvar)

Hur som helst så kan det inte bli rörigare än vad det är för tillfället!

Förhoppningsvis så kanske mitt kontor också blir lite finare!


Träningen var kul och gick bra tycker jag. För ALLA hundar. Fiffi var sitt gamla jag igen. Förutom att hon ratade en av Jeanettes dummisar. Tyckte det var konstigt att Fiffi inte hittade den. Hon sprang runt i närheten flera gånger, men sökte också LÅNGT därifrån. När jag själv i princip stod bredvid den och Fiffi i princip stod på den fattade jag! Hon VILLE inte hitta den. Luriga rackare. Fanns så klart en massa mer intressant att nosa efter 10 meter därifrån!


Idag har vi invigt trimbordet. Hur kan en hund få så mycket päls som ska bort på två veckor? Jag förstår det inte...

Svansen är fortfarande en katstrof. Ser ut som en explosion. Lämnar den til Lisbeth så får hon göra vad hon kan på plats i Uddevalla till söndagen. Om inte Fiffis uppfödare vill förbarma sig över den. Hon gråter nog om hon får se den svansen.

Nu ska jag kika på grannfejden. Tänk att folk vill skämma ut sig så i TV???????????????????????????????????????

Bäst att vara snäll mot sina grannar!


Apropå grundprovet. 7 är maxpoäng på varje moment, och man måste ha minst två poäng på varje moment för att bli godkänd. Tro det är 10 moment som bedöms.) Har sett vilka poäng de andra fick, och är fortfarande mycket förundrad! Fiffi fick 3 poäng på apportgrepp. Hon bar en av appporterna "snipigt"  ! Hm, (Ja, kanske var det något mer som inte var bra också, vad vet jag) Om hon hade burit de andra två också snipigt, betyder det att hon hade fått 1 poäng då?  På stadga fick hon 1 p. Hon knallade "endast" en gång. En annan hund som knallade direkt på alla tre skotten fick också 1 p. Hm.. Man ska kanske inte kommentera bedömningar, för det är nog inte lätt. Men jag undrar bara. Hur gör man för att få 7 p i något. Ska hunden liksom kunna förutse att nu smäller det snart och sätta sig innan skottet?   =) Tja, fundera kan man ju...

Förhoppningsvis så har jag inte retat upp någon nu, det är absolut inte meningen. Det är bara mina funderingar....


Grannfejden nästa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 30 juni 2013 20:25

Tänk, det blev lite sommar ändå idag, och en riktigt härlig sommarkväll blev det. Vi började dagen med en tidig skogspromenad med hundarna. Zimba var totalt tokig när vi gick förbi gärdena, och jag förstod att nu är inte rådjuren långt borta. Och myc...

Av maria - 19 juni 2013 21:35

Som vanligt känns det som att ett helt sekel har passerat sen sist jag skrev. Det är tydligt, jag jobbar för mycket!! Den största händelsen sen sist är i alla fall att Malin tagit studenten! =)+ att hon o hennes Hampus fått tag på en lägenhet och fly...

Av maria - 4 maj 2013 19:30

Nu har Fiffi o Pluras valp kommit. Ja, det var bara en valp, och även om vi hoppats på fler så är vi glada för lilla Drutten som vi kallar honom. Har en känsla av att han kommer bli väldigt bortskämd. Synd om alla som väntat på valp, men som turligt ...

Av maria - 3 april 2013 21:19

Så var då påsken slut. ledigheten sprang alldeles för snabbt förbi, men jag hann i alla fall läsa TVÅ böcker. Det får man vara nöjd med. Nu märks det verkligen att det börjar bli vår. Inte är det mycket snö kvar, och tidigt på mornarna kvittrar fågla...

Av maria - 17 februari 2013 21:08

på helgen. Har inget emot en att vara ledig en dag till. Imorgon drar vi iväg mot Karlstad, jag och några av jobbkollegorna, då vi ska på ännu en kompetensutvecklingsdag inom projektet KUB. Roligt, men också energikrävande. Jag slipper göra min kvä...

Ovido - Quiz & Flashcards